dimarts, 12 de novembre del 2013

MARCA PERSONAL:


El mon ha canviat. Les noves tecnologies han fet que qualsevol de nosaltres, per a aconseguir interrelacionar-se, comercialitzar un producte o servei, hagi de tenir una marca personal.

Aquesta marca, la nostre imatge, és la suma de molta informació: La nostre vida anterior, el què fem, el que diuen de nosaltres els nostres grups socials, el que es diu a internet i el que nosaltres volem que se sàpiga.

A internet podem crear un perfil propi: Pot ser el que nosaltres som realment o un perfil una mica diferent. Per exemple, si m’agrada molt pintar i vull que em trobin a la xarxa i compartir fotos de la meva pintura, pot ser crearé un perfil que sigui “Miravén - obres d’art” i un blog anomenat “Miravén – pintura aquarel·la”.

Si m’interessa que se sàpiga que redera del perfil estic jo, el connectaré o li donaré el meu nom real. Tant sols és necessari que existeixi coherència amb els continguts perquè sinó els internautes perdran interès en els dos llocs.

Si volgués publicar quadres frikis, essent una persona conservadora i tradicional, pot ser millor no confessar mai qui està darrera d’aquelles pintures.

Per tal de crear una marca a internet, la primera cosa es tenir una estratègia personal a la xarxa. Perquè volem estar a la xarxa? Saber què puc aportar i treure de la xarxa.

Una vegada definit el què, buscarem un grup similar a nosaltres. Quan entrem en una xarxa, hem de fer el mateix que quan volem formar part d’un grup social. Mirem qui el forma, quins temes comenta i ens plantegem si ens poden aportar alguna cosa i si nosaltres també podem aportar alguna informació rellevant. Si és així, ens acostem al grup, demanem entrar i primer, escoltarem. Quan estiguem segurs de que s’ajusten a la nostre estratègia, publicarem opinions i continguts.

Les xarxes que són més populars:

- LinkedIn per a promoure el currículum, buscar feina. A la descripció es sol posar el que hem fet fins ara. Es molt més interessant explicar el que es vol fer en un futur.

- Facebook: Per contactar amb amics i estar informat.

- Twitter: Similar a facebook. Permet enviar missatges curts a la xarxa que poden veure els teus seguidors. Es útil utilitzar la descripció per escriure, breument, què es busca a la xarxa.

A més d’estar a les xarxes, per tal de crear una marca personal, es pot tenir un (o més) blogs o webs.