Tu ets qui ets ...més el que es diu a la
xarxa.
Imagina que vius en un poble, amb fama de senyora
respectable, amb una imatge familiar impecable des de fa cinc generacions i, de
repent, amb el teu nom i cognom, comences a publicar per twitter les
xafarderies dels veïns. Possiblement, mes aviat que tard, un veí s’assabentarà
del que expliques. A partir d’aquell moment serà la suma dels dos perfils, el
de sempre i el de la xarxa. Qui tingui tota la informació, traurà les seves
pròpies conclusions.
Els mitjans digitals han obert la porta perquè qui vulgui
publiqui la seva opinió a internet i que aquesta opinió sigui “trobable” per un
altre persona. Aquest fet ha revolucionat el mon perquè ha creat una nova
manera de fer les coses i de conèixer a les persones.
Quan ens donen el nom d’un amic, un artista, un escriptor,
l’amiga del nostre fill, el primer que fem es entrar a internet i consultar què
és diu d’ella. Si no hi ha informació.... dolent! Si el que trobem és
informació negativa.... dolent!. En canvi, si trobem un bon currículum,
opinions positives, llocs on ha participat, amics que parlen be d’ella, ja ens
formarem una bona opinió i tindrem una bona predisposició.
Per tant, es bo estar a la xarxa amb el nostre nom verdader
i proporcionar un mínim d’informació de qui som. Ensenyar fins on creiem que és
prudent, de la nostre vida particular. Explicar, per exemple, que ens agrada
pintar i ensenyar algun quadre. O explicar que hem vist una exposició i ens ha
agradat. Però amb molta prudència.
El gran problema d’internet és que no oblida: Fins ara, amb
la premsa escrita i els mitjans audiovisuals, quan sortia una persona en
portada era noticia una temporada però després s’oblidava. Ara, a l’estar tota
la informació digitalitzada, el que vas fer fa cinc anys apareix a la xarxa i
qui busca informació sobre tu, la trobarà. El “dret a l’oblit”, a internet, és
difícil d’aconseguir. Si es denuncia, el cercador desindexa la noticia però no
és ràpid.
Per tant, a la xarxa, a internet, hem de treballar la nostra
“marca personal”.
Recomano consultar el post “marca personal”.