divendres, 26 de juliol del 2013

ORGANITZAR UN ESPAI


Aquí ensenyem un mètode molt simple per millorar un espai que pot ser la cuina, el despatx, el quarto de planxa o qualsevol altre lloc de la casa.

El nostre objectiu és ser més eficaces, reduir costos, ser més ràpides i sentir-nos més satisfetes. Amb tot això aconseguirem que tot flueixi millor. Si tenim la casa més ben organitzada trobarem les coses amb facilitat i per això, l’únic secret és tenir un lloc per a cada cosa i cada cosa al seu lloc. A més, podrem detectar que ens falta un objecte si no està en el seu lloc i poder-lo buscar per a quan el necessitem.

Per aplicar aquesta metodologia cal seguir aquets passos:

 1-     Decidir quin és el lloc a organitzar: Per exemple, la cuina. L’objectiu serà ordenar els armaris i deixar les superfícies de treball amb el mínim d’entrebancs per treballar amb més facilitat.

 2-     Fotografiar l’espai: Deixa constància de com està la cuina abans d’entrar  a organitzar-la. Les fotos ens donaran energia ja que ens permetrà demostrar-nos que hem millorat. Serà la nostre evidència, per a nosaltres i pels altres.

3-     Aconseguir una caixa: Busca una caixa de cartró i afegeix-li l’etiqueta dCb. Es molt important anotar la data del dia en que fas aquesta reorganització.
4-     Classificar els articles: Agafarem article per article de la cuina i, amb calma, ens preguntarem:
  • Està en bon estat?
  • Per què el volem?
La resposta pot ser: És imprescindible. Aquest seria, amb l’exemple de la cuina, el colador, el saler, .. Els deixarem a un extrem.
Si la resposta és: “... per si un dia....”,  “... en cas de que s’espatlli...”,  “... pel dia que volgués fer....”
..vol dir que tots aquets articles han d’anar a la caixa de cartró.

Si l’article està realment obsolet, trencat i no es pot aprofitar, el tirarem tenint en compte el seu destí com a deixalla.

Al final ens quedaran uns pocs objectes que seran els que realment necessitarem per a cuinar.

5-     Netejar el lloc: Seguidament netejarem a fons el lloc organitzat, és a dir, l’armari i la zona de treball: El desinfectarem i airejarem.

6-     Organitzar els articles: Una vegada el lloc estigui ben net, cal pensar si utilitzant articles d’emmagatzematge com ara caixes, estanteries, etc es pot millorar l’emmagatzematge. Tornarem a l’armari únicament els objectes que són útils deixant totalment lliure la sona de treball. Els articles els col·locarem a l’armari de la següent manera:
  • Al fons de l’armari: Tot allò que s’utilitza en menys freqüència.
  • Davant de l’armari: Els articles que s’utilitzen més.

7-     Foto final: Una vegada acabada la feina, farem una nova foto i la compararem amb la primera. I ens felicitarem per l’èxit!.

8-     Guardar la caixa: La caixa de rampoines ha d’anar fora de la cuina, en un lloc que no molesti. Quan tinguis organitzada tota la casa ja t’encarregaràs de totes les caixes de rampoines de cop.