divendres, 26 de juliol del 2013

TRUCADES TELEFÒNIQUES


Donar resposta a una trucada de telèfon, al mòbil o al fix, de manera educada i cordial transmet al interlocutor la percepció de que està parlant amb una persona seriosa i correcte.

El més habitual és contestar amb un “Sí, digui’m”, “Hola, bon dia” .... Aquí no és habitual la fórmula francesa de “aló” o l’anglesa de donar el número de telèfon al que truca.

Una vegada començada una conversa, és molt important saber amb qui s’està parlant. Per això sempre s’ha de tenir una llibreta i bolígraf al costat de cada telèfon per poder apuntar qui és, l’hora en que es queda o qualsevol altre acord.

Entra dins de les possibilitats que qui truqui vulgui enganyar-nos o treure’ns informació per estafar-nos. Per tant, cal ser tremendament reservat amb els desconeguts i no donar cap dada personal. Mai es pot donar, ni confirmar, DNI’s, noms i cognoms, adreces, telèfons i qualsevol altre dada nostre ni de cap  familiar ni conegut.

Si hi ha més persones a casa, i ens pregunten per una d’elles, cal dir: “Un moment que verifico si està” i seguidament preguntar “De part de qui?”.

Si les molèsties per trucades comercials són importants, un particular es pot registrar a la llista Robinson:
https://www.listarobinson.es. És un servei gratuït i incorporen les dades a una llista que les empreses de publicitat han de consultar abans de trucar. Estan registrades més de 200.000 persones i és un servei d'exclusió publicitaria gestionat per l'Associació Espanyola de l'Economia Digital i al que han de consultar les empreses previ a començar una campanya publicitaria.
Tant sols cal enregistrar l'email, telefon o adreça on les empreses no poden fer accions comercials.