diumenge, 29 de setembre del 2013

ENVIAR UN CORREU ELECTRÒNIC:




El correu “e” és un servei de missatgeria que permet enviar missatges sense necessitat de que l’emissor i el receptor estiguin connectats als mateix temps.
 
El correu electrònic ens permet ser molt més eficients ja que és més ràpid i fàcil d’enviar que una carta, permet enviar més informació en fitxers adjunts i elimina les interrupcions de les trucades telefòniques ja que el pots obrir quan et va be.

La majoria de persones tenim a casa un correu electrònic personal, correu que l’hem obert amb proveïdors de serveis d’internet que l’ofereixen sense cap cost.


S’ha d’anar amb  compte quan s’utilitzen serveis gratuïts, ja que en la majoria de vegades, estem proporcionant una informació personal: Lloc on vivim, data i hora i altres dades personals que les empreses podran utilitzar. Per tant, ens hem d’assegurar de la política de privacitat de l’operador.
 
Cal també assegurar-se del proveïdor de serveis on obrim l’adreça electrònica principal: Si la volem facilitar a molta gent, hem d’estar segurs que mantindrem aquest operador.
 
Es poden obrir moltes adreces d’e-mail però tot depèn de l’estratègia que vulguem tenir a la xarxa. Tenir moltes adreces tampoc es recomanable ja que es complica la gestió de la bústia.

La primera acció a fer per donar d’alta una adreça és decidir el nom que li posem: Segons quin nom agafem per l’e-mail, el correu es pot convertir en una dada personal o no. Per exemple, seria una dada personal: angel-mirto@hotmail.es. No ho seria: 2344nit@terra.net ja que difícilment identificarem qui està darrera d’aquesta adreça.

Al donar-vos d’alta per obrir un correu pot ser d’interès el post “contrasenyes” d’aquest blog.

Les claus d’accés a l’ordinador i al serveis de correu s’han de mantenir en secret ja que una altre persona podria enviar-ne fent-se passar per nosaltres.

L’adreça d’e-mail ara s’afegeix a la targeta personal: Fa 10 anys, si a la targeta de visita no afegíem l’e-mail, no tenia cap importància. Avui és a l’inrevés: Importa més l’adreça electrònica que la del carrer.

Respecte a com fer un e-mail:

S’ha d’informar de:

 §  Destinatari: Si s’envia a més d’una persona, segons qui sigui i el contingut, pot ser cal activar la còpia oculta.

 §  Procedència: Si tenim més d’una adreça, verificar que estem enviant el correu des de l’adreça adequada.

§  Tema /Assumpta: Ha de ser breu i que identifiqui el contingut però mai posar dades identificatives. Per exemple, seria correcte: “Reclamació vestit blau comprat el 10 de setembre 2013”. No seria correcte: “Reclamació d’Annita Declassebe”.

§  Contingut: L'e-mail permet una comunicació més informal, sense arribar al llenguatge utilitzat en la missatgeria instantània (SMS, whatsaap,..). Per imatge personal, s’han d’enviar escrits ben estructurats i entenedors. Al final queda be afegir un:

   Cordialment,

   Annita Declassebe.

§  Arxius associats: No enviar o demanar que s’enviïn dades de caràcter sensible com ara analítiques i altres resultats de revisions mediques si no van encriptades. No envieu tampoc l’àlbum de fotos sencer (utilitzeu les opcions de deixar-les al núvol).

 §  En cas de sortir de vacances, un ingrés a l’hospital o qualsevol altre absència es pot habilitar una opció de “fora de l’oficina”. No introduïu informació extra com ara “Vaig al Carib tot l’agost, deixo la casa tancada i el lloro passarà l’estiu a Calella amb la mare”.