El correu “e” és un servei de missatgeria que permet enviar missatges sense necessitat de que l’emissor i el receptor estiguin connectats als mateix temps.
El correu electrònic ens permet
ser molt més eficients ja que és més ràpid i fàcil d’enviar que una carta, permet
enviar més informació en fitxers adjunts i elimina les interrupcions de les
trucades telefòniques ja que el pots obrir quan et va be.
La majoria de persones tenim a casa un correu electrònic personal, correu que l’hem obert amb proveïdors de serveis d’internet que l’ofereixen sense cap cost.
La majoria de persones tenim a casa un correu electrònic personal, correu que l’hem obert amb proveïdors de serveis d’internet que l’ofereixen sense cap cost.
S’ha d’anar amb compte quan s’utilitzen serveis gratuïts, ja que en la majoria de vegades, estem proporcionant una informació personal: Lloc on vivim, data i hora i altres dades personals que les empreses podran utilitzar. Per tant, ens hem d’assegurar de la política de privacitat de l’operador.
Cal també assegurar-se del proveïdor
de serveis on obrim l’adreça electrònica principal: Si la volem facilitar a
molta gent, hem d’estar segurs que mantindrem aquest operador.
Es poden obrir moltes adreces
d’e-mail però tot depèn de l’estratègia que vulguem tenir a la xarxa. Tenir
moltes adreces tampoc es recomanable ja que es complica la gestió de la bústia.
La primera acció a fer per donar
d’alta una adreça és decidir el nom que li posem: Segons quin nom agafem per l’e-mail,
el correu es pot convertir en una dada personal o no. Per exemple, seria una
dada personal: angel-mirto@hotmail.es.
No ho seria: 2344nit@terra.net ja que difícilment identificarem qui està darrera
d’aquesta adreça.
Al donar-vos d’alta per obrir un correu pot ser d’interès el post “contrasenyes” d’aquest blog.
Al donar-vos d’alta per obrir un correu pot ser d’interès el post “contrasenyes” d’aquest blog.
Les claus d’accés a l’ordinador i al
serveis de correu s’han de mantenir en secret ja que una altre persona podria
enviar-ne fent-se passar per nosaltres.
L’adreça d’e-mail ara s’afegeix
a la targeta personal: Fa 10 anys, si a la targeta de visita no afegíem
l’e-mail, no tenia cap importància. Avui és a l’inrevés: Importa més l’adreça electrònica
que la del carrer.
Respecte a com fer un e-mail:
S’ha d’informar de:
§ Tema
/Assumpta: Ha de ser breu i que identifiqui el contingut però mai posar dades
identificatives. Per exemple, seria correcte: “Reclamació vestit blau comprat
el 10 de setembre 2013” .
No seria correcte: “Reclamació d’Annita Declassebe”.
§ Contingut:
L'e-mail permet una comunicació més informal, sense arribar al llenguatge
utilitzat en la missatgeria instantània (SMS, whatsaap,..). Per imatge
personal, s’han d’enviar escrits ben estructurats i entenedors. Al final queda
be afegir un:
Cordialment,
Annita Declassebe.
§ Arxius
associats: No enviar o demanar que s’enviïn dades de caràcter sensible com ara analítiques
i altres resultats de revisions mediques si no van encriptades. No envieu
tampoc l’àlbum de fotos sencer (utilitzeu les opcions de deixar-les al núvol).