Es un mètode on es detalla tot el que cal verificar,
revisar, comprovar,.. de manera que ens facilita fer una tasca.
Es molt útil quan ens cal repetir una feina i en cas de
saltar-nos un pas, té gran repercussió. Per exemple, si sortim de casa, tancar
la porta sense agafar les claus. Hem deixat totes les coses a punt, netes i
ordenades, portem tot el necessari per les gestions que anem a fer però ens hem
deixat les claus a dins de casa i ja ens podem posar les mans al cap.
La majoria de vegades tenim les coses en ment i no ens cal
anotar res però d’altres, que són més complexes o no fem amb tanta freqüència
requereixen escriure la seqüència en què s’han de fer.
Per exemple, si fem el dinar, primer hem de cuinar i després
menjar. Malament si començament per menjar.
Aquí teniu un exemple de checklist per un cas fictici.
Imagineu que s’ha de tancar la segona residència on acabeu de passar el cap de
setmana:
Aquest mètode també és molt útil quan és una altre persona
la que ha de fer totes les accions i no està acostumada. També es recomana quan
la feina l’ha de fer una persona gran o un nen ja que els facilita no
descuidar-se de res.