dimarts, 1 d’octubre del 2013

EL CHECKLIST:


Es un mètode on es detalla tot el que cal verificar, revisar, comprovar,.. de manera que ens facilita fer una tasca.

Es molt útil quan ens cal repetir una feina i en cas de saltar-nos un pas, té gran repercussió. Per exemple, si sortim de casa, tancar la porta sense agafar les claus. Hem deixat totes les coses a punt, netes i ordenades, portem tot el necessari per les gestions que anem a fer però ens hem deixat les claus a dins de casa i ja ens podem posar les mans al cap.

La majoria de vegades tenim les coses en ment i no ens cal anotar res però d’altres, que són més complexes o no fem amb tanta freqüència requereixen escriure la seqüència en què s’han de fer.

Per exemple, si fem el dinar, primer hem de cuinar i després menjar. Malament si començament per menjar.

Aquí teniu un exemple de checklist per un cas fictici. Imagineu que s’ha de tancar la segona residència on acabeu de passar el cap de setmana:
 


Aquest mètode també és molt útil quan és una altre persona la que ha de fer totes les accions i no està acostumada. També es recomana quan la feina l’ha de fer una persona gran o un nen ja que els facilita no descuidar-se de res.